Educație prin teatru

  1. Titlul activităţii/proiectului/concursului : ,,Educație prin teatru”
  2. Coordonatorul/Coordonatorii : prof. Adriana Negre și prof. Florentina Ștefan
  3. Data desfăşurării:  21 XI 2023
  4. Durata activităţii: 1 oră
  5. Grupul ţintă: elevi din ciclu primar
  6. Parteneri implicaţi: Teatrul ,,Vasilache” din Botoșani, Școala Gimnazială ,,Al. I. Cuza”, Fălticeni, celelalte școli gimnaziale de pe raza municipiului
  7. Obiective: să mențină atenția constant, odată cu derularea firului epic al acestei povești;
    • să participe activ la demersul teatral, deoarece erau momente muzicale în care ei puteau fi parte integrată în peisaj;
    • să respecte actul artistic al actorilor ce prestează pe scenă;
    • să mențină liniștea în sală, fără a consuma floricele/gumă/bomboane, etc.
    • să aibă o atitudine și un comportament adecvat momentului, dar și a o conduită pe măsură, atunci  când se deplasează de la școală la sala de specatacole, precum și viceversa.
  8. Resurse:materiale – sala de spectacole, recuzita aferentă spectacolului propriu-zis, etc. ( a fost un spectacol gratuit!)
  9. Descrierea activităţii/proiectului/concursului:A fost un spectacol inedit. Și-au dat mâna  muzica, culoarea, umbrele și luminile  surprinzător asociate pentru cei mici, astfel încât s-a creat un tărâm fascinant, chiar și pentru noi, adulții, însoțitori acestora. Reinterpretarea povestirii lui Creangă ( menținând însă! filonul epic al acesteia) a fost plină de antren și deopotrivă,  de savoare. Elevii au gustat umorul fin al scenelor desprise parcă dintr-o filă de poveste ad-hoc. S-au simțit și ei parte din poveste, fiind antrenați ,, volens noles” în acele frânturi de shwou, care i-au animat în spectacol.
  10. Rezultatele s-au văzut pe chipul elevilor:bună dispoziție, antren, relaxare. Elevii au plecat mai  bogați spiritual,  datorită moralei de nezdruncinat a demersului scenic, racordat și validat la fondul de aur al poveștilor și povestirilor marelui mucalit humuleștean, Ion Creangă.
  11. Modalităţi de evaluare a activităţii: folosirea instantaneelor surprinse în cadrul altor activități pe care le avem la clasă; îmbogățirea fondului digital/albumelor clasei, etc.
  12. Sugestii, recomandări: Păcat că nu avem și noi un teatru de copii în orașul nostru!!