Rezumatul proiectului
Context
Învățarea integrată a conținutului și a limbii (CLIL) joacă un rol important în educația lingvistică, atât ca o caracteristică a
predării și învățării limbilor străine, cât și ca un element de motivare pentru o învățare mai activă a conținuturilor.
În timp ce CLIL este în prezent implementat în mod structural în școlile gimnaziale, cea mai mare parte a literaturii de
specialitate și a experiențelor conexe se concentrează asupra elevilor de liceu, acordându-se mult mai puțină atenție școlilor
primare.
În întreaga Europă, școlile primare sunt încurajate să utilizeze metodologia CLIL, dar, în general, CLIL nu face parte din
programa școlară obișnuită, nu este obligatorie și există o lipsă de calificare a cadrelor didactice în această privință.
Obiective
Proiectul CAMPS intenționează să dezvolte o conștientizare mai mare și mai solidă a importanței metodologiei CLIL pentru
școlile primare, deoarece studiile lingvistice au demonstrat din ce în ce mai mult că limbile străine pot fi învățate mai ușor la o vârstă mai mică, și se pare că este la fel și în cazul limbilor străine învățate/predate prin metodologia CLIL.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
- Să ofere profesorilor din învățământul primar o formare metodologică fiabilă, dar accesibilă, care să le ofere
cunoștințe și experiență cu CLIL, astfel încât să poată crea un input disciplinar simplu în limba engleză. - Să ofere profesorilor un acces ușor și eficient la instrumente de predare bazate pe CLIL, sub forma unor lecții video CLIL în limba engleză, axate pe arte și muzică, care să fie utilizate în practicile lor de predare de zi cu zi.
- Să promoveze inserția metodologiei CLIL la nivelul școlii primare prin furnizarea de studii de caz exemplare și motivaționale.
Activități
Vor fi puse în aplicare următoarele activități:
• Dezvoltarea unui curs de E-Learning pentru a oferi profesorilor competențele necesare pentru a aplica metodologia CLIL în clasă.
- Crearea de videoclipuri pe teme specifice în care să se aplice metodologia CLIL
- Înregistrarea unor interviuri cu experți în domeniul CLIL
- Crearea de videoclipuri motivaționale pentru a ajuta profesorii să cunoască aspectele pozitive ale educației CLIL.
Rezultate
Principalele rezultate ale proiectului sunt:
- Un curs de formare online accesibil de pe o platformă E-learning dedicată, care utilizează soluții digitale pentru a îmbunătăți accesibilitatea și utilizabilitatea de către cadrele didactice din învățământul primar.
- O colecție de lecții video pe teme specifice de artă și muzică predate în limba engleză de profesori nativi din școlile primare.
- O bază de date de studii de caz cu ajutorul căreia partenerii de proiect vor colecta experiențele directe ale experților CLIL, ale profesorilor din învățământul primar, ale factorilor de decizie din învățământul primar și ale factorilor de decizie politică din domeniul educației, cu referire la aplicarea CLIL în școlile primare.
Parteneri
- Municipality of Guadassuar (Spania)
- LEND (Lingua e nuova didattica) (Italia
- IC Pier Cironi (Italia)
- Universal Learning Systems (Irlanda)
- EuroEd (România)
- Pixel (Italia)
- Alqueria / Xano Channel (Spania)
Profesori ai Școlii Gimnaziale „Alexandru Ioan Cuza” Fălticeni participanți în proiect:
- NISIOI MARIA-BRÎNDUȘA
- TRIȘI ALEXANDRINA
- CLIPA DUMITRIȚA
- NEGRE ADRIANA
- PÎNZARIU CORINA
- SIMEREA ALINA- DANA
- SCOLOBIUC CLAUDIA
- HAIDĂU ADELINA
- NEGRE SIMONA
Website: https://camps.pixel-online.org/