- Titlul activităţii/proiectului/concursului : ,,19 zile de activism pentru prevenirea violenței și abuzului împotriva copiilor și tinerilor ( 1- 19 noiembrie, 2023)”- campania ,,FICE ROMANIA”, sub deviza clasei noastre:
( ,,Clasa noastră – mediu prietenos pentru noi elevi
( avem două fetițe refugiate, din Ucraina), spre o învățare cât mai eficientă!”
- Coordonatorul/Coordonatorii: prof. Oșlobanu Mariana, prof. Ștefan Florentina
- Data desfăşurării: 26 X 2023
- Durata activităţii: 1 oră
- Grupul ţintă: elevii clasei I ,,B”, în număr de 22 ( 5 absenți din motive medicale)
- Parteneri implicaţi: colectivul de părinți, colectivul de elevi, profesorul coordonator
7. Obiective : – să precizeze care sunt regulile de conviețuire socială la nivelul clasei, pentru a nu crea animozități la nivelul întregului colectiv;
-să precizeze soluții de depășire a unor momente critice în cazul în care ar exista probleme de atitudine sau comportament din partea unora, care să înfluențeze negativ întregul colectiv;
– familiarizarea cu noțiunea de bullying ( deoarece ei sunt încă prea mici pentru terminologia în speță).
- Resurse:umane- colectivul de elevi;
Materiale– site-uri digitale, pentru informații despre această tematică în vogă la momentul pe care îl traversăm atât de zgomotos; polistiren, lipici, hârtie color, markere, carioci, etc.
- Descrierea activităţii/proiectului/concursului: Elevilor, de clasa I ,,B”, li s-au precizat elementele care definesc sau întregesc sfera noțiunilor de violență/bullyng cu tot apanajul rezultat din acest demers școlăresc. Deoarece sunt la vârsta când înțeleg mai bine aceste noțiuni dacă li se prezintă elemente concrete, li s-au propus o multitudine de variante pe care le-am avut la îndemână, din viața noastră de zi cu zi ( de ce să nu recunoaștem deschis!! această ,,meteahnă/viciu!” a zilelor pe care le parcurgem și care crește la cote alarmante, fără precedent, cronicizându-se de la o etapă la alta, cu toate că depunem cu toții eforturi susținute, pentru a o eradica).
După înțelegerea aspectelor de fond și de conținut, ei înșiși au mai adăugat elemente care să configureze paleta completă a acestei plăgi uriașe pe firmamentul relațiilor noastre interumane. De asemenea au propus și soluții pe termen scurt, sau de perspectivă.
- Rezultate: deoarece am avut la îndemână, un material pe care l-au confecționat anul precedent -,,COPACUL PRIETENIEI”- la o activitate cu un subiect apropiat, au dorit să remarce faptul că elementele ce il constitue sunt argumente foarte bune pentru soluționarea conflictelor iminente dintre concitadini ( fie că sunt oameni mari, fie copii).
- Modalităţi de evaluare a activităţii: S-au jucat ,, mimând!”, jocul: ,,AȘA DA!/AȘA NU!”
- Sugestii, recomandări: Atitudinea și comportamentul elevilor colectivului va fi dovada că au înțeles clar componentele Regulamentului de ordine interioară a școlii, că îl aplică conștient, și că roadele munncii lor se văd clar în atmosfera din clasă
( ținând cont că nu mai sunt la Clasa Pregătitoare în acest an școlar).








